مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 18 بهمن 1400 ساعت 16:072022-02-07سياسي

خودباوری مهمترین دستاورد انقلاب در عرصه علم وفناوری


معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه اصفهان انقلاب اسلامی را عامل هشیار شدن ما نسبت به وضعیت خودمان دانست و گفت: ما قبل از انقلاب این نحوه اداره کردن صنعت را توسعه یافتن می نامیدیم در حالی که بعد از انقلاب متوجه شدیم اگر بخواهیم روی پای خودمان بایستیم و به معنای .

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از اصفهان، رسول رکنی زاده، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه اصفهان صبح امروز در نشست خبری با خبرنگاران اظهار داشت: دانشگاه ها از سال 1313 که دانشگاه تهران تاسیس شد در کشور ما دایر شدند که ایجاد آن ها نتیجه تکامل سنت های آموزشی کشور نبوده و همچون صنعت وارداتی به کشور آمدند.

وی افزود: حدود 60 سال پیش ما به عرصه تکنوکراسی وارد شدیم که نتیجه آن واردات صنایع از خارج به داخل کشور بوده و در دانشگاه ها تنها نیروی کار ماهر مورد نیاز برای اداره این صنایع تربیت می شدند و دانشگاه در شکل گیری صنایع در کشور هیچ نقشی نداشت.

رکنی زاده با اشاره به اداره صنایع وارداتی با پول نفت اضافه کرد: صنعت وارداتی نیازی به تحقیق و پژوهش ندارد و امکان هیچ تغییری نیز در آن وجود ندارد چرا که تسلطی در آن صنعت برای ما وجود ندارد.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه اصفهان ضمن برشمردن اشراف بر شکل گیری، فرآیند و برون داد یک صنعت به عنوان شرایط لازم برای تسلط بر آن بیان کرد: در بسیاری از صنایع ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خودباوری مهمترین دستاورد انقلاب در عرصه علم وفناوری

خودباوری مهمترین دستاورد انقلاب در عرصه علم وفناوری