مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 19 بهمن 1400 ساعت 00:272022-02-07سياسي

واکنش ضیاء موحد به حاشیه های اخیر زبان های قومی و فارسی


ضیاء موحد دیدگاهش را درباره جایگاه زبان های بومی و فارسی و حاشیه های اخیر بیان کرد.

- در روزهای اخیر با به میان آمدن پای برخی رسانه های خارجی، اختلاف نظرهایی درخصوص قیاس زبان فارسی با زبان های بومی و قومی که پیش تر نیز گاهی موجب شکل گیری بحث هایی می شد، شکلی دیگر گرفته و موجب ترند شدن هشتگ هایی همچون منوفارسی شده است.

در پی این ماجرا، ضیاء موحد، شاعر و پژوهشگر ادبی و منطق دان در گفت وگو با ایسنا درخصوص اظهارنظرهایی مبنی بر مانع دانستن زبان فارسی برای زبان های قومی و بحث هایی که در این زمینه ایجاد می شود، اظهار کرد: زبان در رشد عقلانی و عاطفی چنان نقش مهمی دارد که تبعیض قائل شدن و زبانی را برتر از زبان دیگر دانستن، دیگر از بحث های بسیار ابتدایی است.

مسلم است که زبان های مادری همچون: ترکی، کردی و.

هیچ فرقی ندارند و همه این ها باید حضور داشته باشند و هر کدام از آن ها گنجینه ای از معارف و مفاهیمی هستند که بعضی از آن ها منحصربه فرد و مخصوص به خودشان است.

کمااین که ساختار نحوی آن ها نیز ممکن است متفاوت باشد و همه این ها بر روی بیان عاطفی تاثیر می گذارد و حیف است که ما خودمان را از این ها مجزا کنیم.

او در عین حال گفت: بسیاری از کسانی که مثلا به زبان ترکی یا آذری صحبت می کنند، سهم بزرگی در ادبیات فارسی داشته اند یا حتی نسبت به زبان فارسی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

واکنش ضیاء موحد به حاشیه های اخیر زبان های قومی و فارسی

واکنش ضیاء موحد به حاشیه های اخیر زبان های قومی و فارسی