مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 19 بهمن 1400 ساعت 09:072022-02-08سياسي

شهروندان مراقب دام سوداگران املاک باشند


عضو شورای اسلامی شهر یزد از شهروندان خواست با کسب آگاهی از قانون تسهیل املاک هنگام خرید ملک مراقب باشند تا متحمل هزینه های هنگفت نشوند.

- محمد مهدی نیکونژاد، مسئول امور مالی و عضو شورای اسلامی شهر یزد در گفت وگو با خبرنگار فارس از یزد، اظهار کرد: در بسیاری از موارد مشاهده شده که فردی پس از خرید ملک برای اخذ پروانه به شهرداری مراجعه کرده و متوجه می شود ملک خریداری شده قبلا باغ بوده یا ملک حکم تخریب دریافت نموده در حالیکه خریدار فعلی آگاهی نداشته است.

وی با بیان این که طبق قانون، پرداخت عوارض شهری بر عهده خریدار ملک که مالک فعلی محسوب می شود است، افزود: بنابراین خریداران حتما باید هنگام خرید استعلام ملک مربوطه را که قانون تسهیل نامیده می شود از شهرداری آن منطقه تاریخی دریافت نماید.

عضو شورای اسلامی شهر یزد گفت: با توجه به این که تصاویر و نقشه های هوایی شهر قبل از سال 1370 موجود است و املاکی که تغییر کاربری داشتند به راحتی قابل تشخیص است، بنابراین گاهی خریداران متحمل هزینه های سنگینی می شوند که هیچ نقشی در ایجاد آن ندارند.

نیکونژاد تصریح کرد: درباره درختان که رگه های تنفسی شهر نیز محسوب می شوند باید گفت که قطع هر درخت جریمه سنگینی داشته و مالک باید علاوه بر هزینه های ساختمانی متحمل جریمه قطع درخت نیز باشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شهروندان مراقب دام سوداگران املاک باشند

شهروندان مراقب دام سوداگران املاک باشند