مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 19 بهمن 1400 ساعت 09:222022-02-08سياسي

مطهری: اجرای گام به گام توافق بین المللی امری صحیح است


یک عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: عقل سلیم حکم می کند که در امضای هر توافق بین المللی تعهدات به صورت گام به گام به اجرا گذاره شود تا بتوان در صورتی که طرف مقابل بدعهدی کرد از انجام گام های بعدی خودداری نمود و حتی گام هایی را به عقب برداشت.

- اردشیر مطهری در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به سخن رابرت مالی نماینده آمریکا در امور ایران مبنی بر اینکه در صورت احیای توافق هسته ای ایران تحریم هایی که غیر مرتبط با برنامه هسته ای ایران است، همچنان حفظ خواهد شد اظهار کرد: از زمان پیروزی انقلاب اسلامی تحریم های مختلفی علیه کشور ایران وضع شده است، اما بیشترین آثار مخرب اعمال تحریم ها بر اقتصاد ایران در دوره ریاست جمهوری دونالد ترامپ اتفاق افتاد که یکی از آثار آن افت تولید ناخالص داخلی بود.

اقتصاد ایران از سال 2017 تا پایان 2020 حدود 99/ 4 درصد کوچک شد و البته تاثیرگذاری زیاد این تحریم ها کاملا به روش های غلط اتخاذ شده توسط دولت قبل جهت رویارویی با تحریم ها نیز وابسته است و هنوز هم سایه سنگین این تحریم ها بر اقتصاد کشور و زندگی مردم مشهود می باشد.

وی در تشریح روند فعالیت های صلح آمیز هسته ای افزود: در تاریخ 20 بهمن 1381 رییس جمهور وقت ایران، خبر از تهیه سوخت هسته ای توسط متخصصین ایرانی برای نیروگاه های هسته ای ایران داد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مطهری: اجرای گام به گام توافق بین المللی امری صحیح است

مطهری: اجرای گام به گام توافق بین المللی امری صحیح است