مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 19 بهمن 1400 ساعت 09:522022-02-08سياسي

طی 10 ماه 10 هزار سند کاداستری در فارس صادر شده است


مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان فارس اعلام کرد که تا پایان دیماه امسال بالغ بر 10 هزار و 300 فقره سند مالکیت کاداستری دستگاه های دولتی توسط دوایر تابعه ثبتی در این استان صادر شده است.

- سید مهدی هاشمی، در نشست ویژه بررسی روند مستندسازی مالکیت دستگاه ها و دوایر دولتی بر املاک، ضمن تشریح اقدامات انجام شده در این زمینه، روند را تحولی توصیف و این امر را در راستای الزامات قانون جامع حد نگار برشمرد.

به نقل از اداره کل ثبت اسناد فارس، هاشمی گفت: بر اساس قانون جامع حد نگار سازمان ثبت به عنوان متولی تثبیت مالکیت ها مکلف به مستندسازی و صدور اسناد مالکیت املاک و اراضی دستگاه های دولتی ست و در این راستا کلیه ادارات ملزم به ارائه مدارک و مستندات مالکیتی به انضمام نقشه های مبتنی بر استانداردهای کاداستر و همکاری با ادارات ثبت در راستای تسریع و تسهیل در این فرایند است.

او اجرای بهینه طرح کاداستر و به تبع آن مستند سازی اراضی ملی و دولتی موجود در محدوده جغرافیایی استان را ضامن ایجاد امنیت خاطر سرمایه گذاران، تسهیل در اجرای طرح های بزرگ صنعتی و سرمایه گذاری در این اراضی، شناسنامه دار شدن املاک و تقویت قانون جهش مسکن دانست.

هاسمی گفت: بر اساس تبصره 2 و 9 قانون جامع حد نگار ضمانت اجرای مستند سازی مالکیت های املاک و اراضی دولتی طی بازه زمانی 5 سا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

طی 10 ماه 10 هزار سند کاداستری در فارس صادر شده است

طی 10 ماه 10 هزار سند کاداستری در فارس صادر شده است