مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 19 بهمن 1400 ساعت 09:572022-02-08اقتصادي

تناقض شاخص های کسب و کار یزد با واقعیت های محیط اقتصادی


دبیر کانون تفکر اقتصاد دانشگاه یزد گفت: شاخص های فضای کسب و کار در استان یزد با واقعیت های محیط اقتصادی، ناهماهنگ و متناقض است.

- حبیب انصاری سامانی در هشتاد و پنجمین نشست کانون تفکر اقتصاد دانشگاه یزد که با موضوع تکمیل گزارش وضعیت کسب و کار در استان یزد به صورت مجازی برگزار شد، اظهار کرد: بررسی شاخص های فضای کسب و کار در استان یزد نشان دهنده ناهماهنگی و تناقض میان این شاخص ها و واقعیت های محیط اقتصادی است که تدوین بیانیه کانون در این باره را با چالش های جدی روبرو خواهد کرد.

وی افزود: هرچند آمارها نشان دهنده وضعیت مطلوب استان یزد در شاخص هایی چون امینت سرمایه گذاری بوده اما بررسی شاخص های دیگری چون فقر، توزیع درآمد و بیکاری بیانگر ناسازگاری این شاخص هاست و به همین دلیل در بیانیه پیش رو سعی شده است علاوه بر اشاره به این موارد با ارایه راهکارهایی در جهت بهبود وضعیت اقتصادی استان یزد و رسیدن به عدالت اجتماعی گام برداشت.

دبیر کانون تفکر اقتصاد دانشگاه یزد بیان کرد: بررسی های شاخص های توسعه حاکی از آن است که هر چند استان یزد در شاخصی چون دسترسی به حامل های انرژی در سطح کشور بهترین جایگاه را دارد اما در مقابل شاخص هایی چون تأمین اعتبارات، بی ثباتی قوانین و قاچاق کالا پایین ترین نمره را به خود اختصاص داده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تناقض شاخص های کسب و کار یزد با واقعیت های محیط اقتصادی

تناقض شاخص های کسب و کار یزد با واقعیت های محیط اقتصادی