مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 19 بهمن 1400 ساعت 11:172022-02-08اجتماعي

برگزاری جشن و مراسم پخت (دیگ جوشان) در بخش جره و بالاده شهرستان کازرون


مراسم جشن اوآش، آش گندم یا دیگ جوشان هر ساله طی مراسمی باشکوه با حضور گرم و پر رنگ مردم بخش بالاده و دهستان جره در امامزاده پیر علوی جره برگزار می گردد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس در کازرون، این مراسم یک سنت حسنه و اعتقادی کهن است که ریشه در  باورهای مذهبی دارد و از اهمیت خاصی برخوردار است که در فصل زمستان در طبیعت بکر و زیبا،  باهوای دلپذیر و مطبوع در روستای جره برگزار می شود.

دهیار روستای جره طی گفتگو با خبر نگار خبرگزاری فارس با اشاره به ارزش و اهمیت این سنت دیرین گفت : مردم بخش بالاده به خصوص اهالی دهستان جره هر ساله بعد از کاشت محصولات کشاورزی، به شکرانه باران و نزول اولین باران پس از کشت مراسم دیگ جوشان برگزار می کنند.

 معین سهرابی افزود : در این مراسم، همه مردم منطقه به صورت یکپارچه در هر جای کشور که مقیم باشند حضور پیدا می کنند و ضمن عبادت و زیارت از امامزاده پیر علوی به صورت دسته جمعی نهار خود را در محوطه امامزاده صرف می نمایند تا تصاویر زیبا خلق کنند و خاطره ی خوشی را در تقویم زندگی خود رقم بزنند.

  وی ایجاد اتحاد، همدلی و همبستگی را از دیگر اهداف برگزاری این مراسم دانست و افزود : علاوه بر نشان دادن  اتحاد و همدلی و انجام صله رحم، انجام بازی های بومی محلی،  تفریح و دورهمی دیگ جوش و اب و اتش از حاشیه های این مراسم می باشد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برگزاری جشن و مراسم پخت (دیگ جوشان) در بخش جره و بالاده شهرستان کازرون

برگزاری جشن و مراسم پخت (دیگ جوشان) در بخش جره و بالاده شهرستان کازرون