مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 19 بهمن 1400 ساعت 11:572022-02-08اقتصادي

تامین 96 درصدی اوره مورد نیاز کشاورزان فارس


مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان فارس گفت: 96 درصد اوره مورد نیاز کشاورزان استان فارس به عنوان یکی از پرمصرف ترین نهاده های کشاورزی از طریق پتروشیمی های فعال کشور تأمین شد.

- ، حمید ابراهیمی زاده پیش از ظهر سه شنبه در خصوص تخصیص کود شیمیایی به استان فارس بیان کرد: توزیع کود شیمیایی اوره که از محل تولیدات شرکت های پتروشیمی داخل کشور تأمین می شود، پرمصرف ترین نهاده کشاورزی است و طی دو سال اخیر نسبت به سنوات گذشته از رشد قابل توجهی برخوردار بوده، بطوری که در استان فارس تاکنون بیش از 96 درصد سهمیه استان تخصیص و نزدیک به 90 درصد آن بین شهرستان های استان توزیع گردیده است.

وی افزود: این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته که شش هزار و 300 تن بوده معادل 4 درصد و نسبت به دو سال قبل بیش از 40 هزار و 200 تن که معادل 36 درصد بوده رشد داشته است.

ابراهیمی زاده ابراز کرد: در خصوص کودهای شیمیایی فسفاته و پتاسه نیز با تدابیری که از ابتدای کشت پاییزه اندیشیده شد، شاهد افزایش توزیع 510 درصدی، معادل 10 هزار و 950 تن بیش از مدت مشابه سال گذشته بوده ایم این در حالی است که هم اکنون و در پایان فصل کشت، نزدیک به 9 هزار تن از انواع کودهای فسفاته و پتاسه در انبارهای سازمانی شرکت موجود و آماده استفاده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تامین 96 درصدی اوره مورد نیاز کشاورزان فارس

تامین 96 درصدی اوره مورد نیاز کشاورزان فارس