مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 20 بهمن 1400 ساعت 11:322022-02-09اقتصادي

تولید 3 هزار تن لوبیا سبز و نخود فرنگی در بابل


پیش بینی می شود امسال حدود 3 هزار تن لوبیا سبز و نخود فرنگی پاییزه در این شهرستان تولید شود.

- ایسنا/مازندران مدیر جهاد کشاورزی بابل گفت: پیش بینی می شود امسال حدود 3 هزار تن لوبیا سبز و نخود فرنگی پاییزه در این شهرستان تولید شود.

محسن علی گل زاده با بیان اینکه امسال 347 هکتار اراضی شالیزاری شهرستان بابل زیر کشت لوبیا سبز و نخود فرنگی رفت، گفت: پیش بینی می شود امسال 2 هزار و 961 تن لوبیا سبز و نخود فرنگی پاییزه در این شهرستان تولید شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بابل تصریح کرد: پیش بینی می شود امسال با متوسط عملکرد 9 تن در هکتار، 1608 تن لوبیا سبز در 188 هکتار و با متوسط عملکرد 8 تن در هکتار، 1280 تن نخود فرنگی در 160 هکتار مزارع این شهرستان برداشت شود.

علی گل زاده با اشاره به مراقبت های پس از کاشت نخود فرنگی و لوبیا سبز، اظهار کرد: برای مراقبت های پس از کاشت نخود فرنگی با در نظر گرفتن رقم انتخابی و بسته به نوع نخود فرنگی کاشته شده، باید برای گیاه از قیم و پشتیبان هایی استفاده شود.

وی تاکید کرد: علاوه بر درست کردن حفاظ و پایه های محکم و حصارکشی برای گیاه، باید به وجود علف های هرز نیز دقت شود، این گیاهان به دور نخود فرنگی پیچیده و باعث کاهش رشد گیاه و همچنین از بین رفتن آن می شود لذا بهتر است با استفاده از وسایل مخصوص، علف های هرز را جدا کرده و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تولید 3 هزار تن لوبیا سبز و نخود فرنگی در بابل

تولید 3 هزار تن لوبیا سبز و نخود فرنگی در بابل