مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 20 بهمن 1400 ساعت 15:522022-02-09پزشكي

مبتلایان به امیکرون طی 15 ثانیه دیگران را آلوده می کنند


وقتی صحبت از ویروس ها می شود، برای هر فردی مهم است که بداند چه سویه ها و جهش های مختلفی از آن وجود دارد و چه ویژگی ها، نحوه گسترش، عفونت و شدتی دارد.

- افراد مبتلا به سویه اُمیکرون تنها در 15 ثانیه افراد سالم را به ویروس کرونا آلوده می کنند.

به نقل از نیوز، دکتر جین جبور، نماینده سازمان بهداشت جهانی در عمان، اظهار کرد: فاصله ای که 2 نفر در کنار هم ایستاده اند و با هم صحبت می کنند، در گسترش عفونت کووید بسیار مهم است.

اگر یکی از آنان آلوده باشد و بیش از میزان توصیه شده به فرد سالم نزدیک شود ،خطر ابتلا به بیماری در فرد سالم افزایش می یابد.

وی تصریح کرد: اگر در فاصله ای نزدیک قرار بگیریم که امکان برقراری ارتباط کلامی وجود داشته باشد، ممکن است طی 15 ثانیه ویروس به فرد سالم منتقل شود.

به همین دلیل است که ما اصرار داریم اقدامات بهداشت عمومی را رعایت کرده تا بتوانیم با ویروس و سویه های جهش یافته آن زندگی کنیم.

این نماینده گفت: وقتی صحبت از ویروس ها می شود، برای هر فردی مهم است که بداند چه سویه ها و جهش های مختلفی از آن وجود دارد و چه ویژگی ها، نحوه گسترش، عفونت و شدتی دارد.

جبور تاکید کرد: سویه اُمیکرون مانند سویه دلتا به عنوان سویه ای نگران کننده طبقه بندی می شود زیرا به سرعت گسترش می یابد و میزان ابتلا به عفونت با آن بالاست و در عرض چند ثان


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مبتلایان به امیکرون طی 15 ثانیه دیگران را آلوده می کنند

مبتلایان به امیکرون طی 15 ثانیه دیگران را آلوده می کنند