مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 22 بهمن 1400 ساعت 00:122022-02-10سياسي

گره کور بی توجهی بر تار و پود فرش بیجار


نماینده مردم بیجار در مجلس شورای اسلامی از کم لطفی و عدم حمایت برخی مسئولان از فرش آهنین بیجار گلایه کرد.

- علیرضا زندیان روز(پنج شنبه 21 بهمن ماه) در جریان سفر استاندار کردستان به شهرستان بیجار و در افتتاح نمایشگاه دائمی فرش کهن دیار گروس از کم لطفی و عدم حمایت مسئولان به صنعت فرش دستباف گلایه کرد و گفت: متاسفانه کم لطفی مسئولان و عدم حمایت آنان باعث شده که تا حدودی این صنعت به فراموشی سپرده شود.

وی فرش بیجار را به معنای واقعی فرش آهنین نامید و عنوان کرد: فرش دستباف بیجار به دلیل نوع بافت به فرش آهنین شهره است و همواره مورد توجه کشورهای اروپایی قرار می گرفت.

زندیان ضمن تاکید به اینکه متاسفانه کم لطفی مسئولان و عدم حمایت آنان باعث شده که تا حدودی این صنعت به فراموشی سپرده شود، تصریح کرد: امید است بتوانیم با احیای این صنعت، برای جوانان مناطق روستایی و شهری شغل ایجاد کنیم.

وی همچنین بیان کرد: با همکاری اتحادیه فرشبافان و تولیدکنندگان برای آماده سازی این نمایشگاه در این فضای تاریخی حدود یک سال زمان صرف شده است.

وی با اعلام اینکه بیجار از نظر استراتژیکی موقعیت چهار راهی دارد، افزود: در صورت تصویب منطقه آزاد بانه و مریوان و حضور گردشگر در این مناطق، شهرستان بیجار محلی برای اتراق گردشگران خواهد بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گره کور بی توجهی بر تار و پود فرش بیجار

گره کور بی توجهی بر تار و پود فرش بیجار