مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 23 بهمن 1400 ساعت 09:422022-02-12بين الملل

سیا خارج از چارچوب قوانین از مردم آمریکا جاسوسی کرده است


انتشار نامه دو سناتور کنگره آمریکا به نهادهای اطلاعاتی این کشور، از فعالیت های سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا در جاسوسی از شهروندان آمریکایی بدون نظارت کنگره پرده برداشت.

- به نقل از رویترز، دو سناتور آمریکایی در نامه ای که روز گذشته منتشر شده است، اعلام کردند که آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) (CIA) در حال اجرای یک برنامه محرمانه با هدف جمع آوری حجم عظیمی از داده ها از مردم این کشور است که آن را از نظارت کنگره نیز مخفی نگاه داشته است.

ران وایدن سناتور ایالت اورگان و مارتین هاینریک سناتور ایالت نیومکزیکو در نامه ای که تاریخ آن به 13 آوریل سال گذشته بر می گردد، به مقامات ارشد اطلاعاتی ایالات متحده هشدار دادند که این برنامه نامشخصِ جمع آوری انبوه اطلاعات کاملاً خارج از چارچوب قوانین کنگره عمل می کند.

دموکرات های کنگره نیز گفتند که حتی قانونگذاران کمیته اطلاعات سنا تا زمان انتشار گزارش محرمانه مقامات نظارتی اطلاعاتی ایالات متحده در مارس 2021 از ماهیت این برنامه بی اطلاع بودند.

نامه مذکور به آوریل هاینس مدیر اطلاعات ملی و ویلیام برنز مدیر سیا، تا حدی ویرایش شده و فاقد چندین جزییات کلیدی، به ویژه ماهیت برنامه سیا و نوع داده های جمع آوری شده بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سیا خارج از چارچوب قوانین از مردم آمریکا جاسوسی کرده است

سیا خارج از چارچوب قوانین از مردم آمریکا جاسوسی کرده است