مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 23 بهمن 1400 ساعت 10:172022-02-12اجتماعي

ما وسط کویر ماهی و کروکودیل پرورش می دهیم و فولاد می سازیم!


با این وضعیتی که از نظر بحران آبی در آن به سر می بریم، چرا باید در مرکز کشور در استان گرم و خشک یزد مشغول پرورش ماهی باشیم؟ و در خراسان کروکودیل پرورش دهیم؟ - ما وسط کویر ماهی و کروکودیل پرورش می دهیم و فولاد می سازیم! ایسنا/البرز یک فعال محیط زیست گفت: با این وضعیتی که از نظر بحران آبی در آن به سر می بریم، چرا باید در مرکز کشور در استان گرم و خشک یزد مشغول پرورش ماهی باشیم؟ و در خراسان کروکودیل پرورش دهیم؟ فرزاد علیزاده در گفت و گو با ایسنا، گفت: تا حدود پنج دهه قبل منابع آبی در ایران چندان موضوعیتی به لحاظ پتانسیل بحران زایی به وجود نیاورده بود، اما همزمان با آغاز روند توسعه و برنامه های توسعه در پیش از انقلاب و متعاقب آن، آب و منابع آبی در ایران به تدریج از معضل به بحران تبدیل شد.

علیزاده ادامه داد: در سرزمین نسبتا پهناور ایران، مدیریت منابع آب از دیرباز مورد توجه ایرانیان بوده است.

کاوش های انجام گرفته در شوش، کاشان، جیرفت و… گواهی می دهد که کشاورزی در این سرزمین قدمتی 10 هزارساله داشته و سرزمین های میان کوهی و غربی زاگرس مهمترین خاستگاه کشاورزی، مدیریت منابع آبی و تمدن اثرگذار در جهان بوده است.

اما چه عواملی سبب شد که تمامی تجارب و دانش نیاکانمان را فراموش کردیم و کشورمان را به لبه ی پرتگاه نابودی منابع آبی رساندیم؟ وی ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ما وسط کویر ماهی و کروکودیل پرورش می دهیم و فولاد می سازیم!

ما وسط کویر ماهی و کروکودیل پرورش می دهیم و فولاد می سازیم!