مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 23 بهمن 1400 ساعت 19:372022-02-12سياسي

کش و قوس بر سرماندن و برکناری شهردار ساری


نداشتن شرایط لازم احراز و بیماری شهردار، عمارت شهرداری را دوباره دستخوش حاشیه کرد و ماندن و رفتن شهردار را روی میز شورای شهر قرار داد.

- ، سیدی حسن احمدی رییس کمیسیون نظارت و رسیدگی به شکایت شورای شهر ساری عصر شنبه در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به ماده 80 قانون تشکیلات شورا و شهرداری با اشاره به اینکه استعفا، استیضاح، تعلیق و عدم شرایط احراز از جمله بندهایی است که می توان به استناد آن شهردار را برکنار کرد، درباره شرایط احراز گفت: در مصوبه سال 77 هیئت وزیران بندی مبنی بر دارا بودن شرایط روحی و جسمی شهردار وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه شهردار کنونی شورا از شرایط جسمی و روحی مناسبی بهره مند نیست، افزود: این درحالی که در سال سال 97 شرایط احراز سمت شهردار مجدد ابلاغ شد و در ماده هشت کل تصویب نامه سال 77 شورای هیئت وزیران لغو می شود و در ماده هفت اشاره می شود که مسئول حسن اجرای این تصویب نامه برعهده وزارت کشور است.

وی ادامه داد: در سال 97 شرایط احراز سمت شهردار در مصوبه هیئت وزیران قید و شرایط روحی و جسمی حذف می شود اما در بحث بدیهیات از مدیرکل دفتر شهری و روستاهای استان استعلام گرفتیم و در پاسخ به آیین نامه حقوق و دستمزد شهردار اشاره شد و در ماده 10 آیین نامه سال 70 آمده شهردار به ازای هر سال فعالیت می تواند از یکماه مرخصی استفاده کن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کش و قوس بر سرماندن و برکناری شهردار ساری

کش و قوس بر سرماندن و برکناری شهردار ساری