مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 23 بهمن 1400 ساعت 23:372022-02-12سياسي

تشریح شرایط عدم احراز شهردار ساری توسط عضو شورا


عضو شورای شهر ساری، شرایط عدم احراز شهردار ساری توسط شورا را تشریح کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از شهرستان ساری،سید حسن احمدی بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران در ارتباط با بحث عدم احراز شهردار ساری که توسط تعدادی از اعضای شورای شهر مطرح شد، اظهار کرد: برکناری شهرداران داری شرایط قانونی خاصی است.

وی با اعلام اینکه شهردار در صورت استعفا، استیضاح، تعلیق و عدم احراز از مسئولیتی که دارد، با رای شورا شهر کنار گذاشته می شود، تصریح کرد: در بحث عدم احراز مصوبه هیأت وزیران تا سال 77  شرایطی را مشخص کرده است اما در سال 97 این قانون تغییر کرده است.

عضو شورای شهر ساری خاطر نشان کرد:در بند قانونی سال 77 در بحث  احراز  علاوه بر مسائل دیگر موضوع شرایط روحی و جسمی را نیز گنجانده شده بود در ماده چهار این قانون توضیحاتی ارائه شده بود  که اگر شورای شهر متوجه شود که شهردار یکی از شرایط احراز را ندارد، می تواند تشکیل جلسه داده و موارد را بررسی کند.

وی ادامه داد: در همین قانون محل بحث وجود دارد که  شرایط روحی و جسمی را چه مرجعی می تواند تشخیص دهد، اینکه خود شورا می تواند این موضوع را تشخیص دهد  یا مرجع تصمیم گیری دیگری در این ارتباط  اعلام نظر که در این موارد بحث پزشکی قانونی، پزشک معتمد و نظام پزشکی مطرح است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تشریح شرایط عدم احراز شهردار ساری توسط عضو شورا

تشریح شرایط عدم احراز شهردار ساری توسط عضو شورا