مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 24 بهمن 1400 ساعت 10:422022-02-13اقتصادي

ضرورت جذب منابع بخش خصوصی برای اجرای پژوهش های کاربردی


جذب منابع از بخش خصوصی برای اجرای پژوهش های متناسب با نیاز کشور یک نیاز ضروری است و باید توجه ویژه به بخش خصوصی صورت بگیرد.

- به نقل از وزارت علوم، محسن شریفی در جلسه ارتباط با مراکز پژوهشی غیر دولتی و بخش خصوصی دارای مجوز از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری بر لزوم تقویت پژوهش، تولید و توسعه دانش، نوآوری و فناوری بخش خصوصی در جامعه تاکید کرد و گفت: باید این مهم در همه بخش ها مورد توجه قرار گیرد.

وی بر لزوم بازنگری در زمان بندی اجرای طرح های پژوهشی و کوتاه تر شدن مدت آنها تاکید کرد و ابراز داشت: طرح های پژوهشی مراکز پژوهشی بخش خصوصی باید با ماهیت تحقیقات نوآورنه و کاربردی و فناورانه باشد تا بتواند رافع نیاز و مسائل کشور باشد.

مدیر کل پژوهش وزارت عتف گفت: سرانجام پژوهش های بخش خصوصی بیشتر کاربرد محور و حلال مشکلات صنایع مختلف در کشور بوده و متناسب با نیازهای کشور تهیه و ماندگار خواهد بود که البته در کتابخانه ها نخواهد بود، بلکه برای روند حرکت اقتصادی و تکنولوژی محور و مورد استفاده قرار جامعه قرار می گیرند.

شریفی بر لزوم هدایت فعالیت های پژوهشی بخش خصوصی هر چند درصد کوچکی از پژوهش های کشور به حساب می آید اما به سمت حمایت پژوهش های از پایان نامه های دانشجویی اشاره کرد و گفت: با این کار بخش قابل توجهی از موضوعات پژوهشی کاربردی در


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ضرورت جذب منابع بخش خصوصی برای اجرای پژوهش های کاربردی

ضرورت جذب منابع بخش خصوصی برای اجرای پژوهش های کاربردی