مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 24 بهمن 1400 ساعت 11:022022-02-13اقتصادي

هشدار ناسا به اسپیس ایکس در مورد استارلینک


ناسا می گوید تعداد زیاد ماهواره های اینترنتی استارلینک ، توانایی سیاره ما برای شناسایی و احتمالاً تغییر مسیر یک سیارک فاجعه بار را کاهش می دهند.

- هشدار ناسا به "اسپیس ایکس" در مورد "استارلینک" ناسا می گوید تعداد زیاد ماهواره های اینترنتی "استارلینک"، توانایی سیاره ما برای شناسایی و احتمالاً تغییر مسیر یک سیارک فاجعه بار را کاهش می دهند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از آی ای، در حالی شرکت فضایی خصوصی اسپیس ایکس می خواهد تقریبا 30 هزار ماهواره اینترنتی استارلینک را در مدار زمین مستقر کند، به نظر می رسد ناسا طرفدار این طرح نیست، چرا که در نامه ای پنج صفحه ای به کمیسیون ارتباطات فدرال که وظیفه اعطای مجوز به اسپیس ایکس را بر عهده دارد، توضیح داده است که نسبت به استقرار صورت فلکی ماهواره های نسل دوم (Gen2) این شرکت نگرانی دارد.

استارلینک (Starlink) نام شرکت و مجموعه ماهواره هایی است که توسط ایلان ماسک اداره می شود و از موشک های شرکت اسپیس ایکس (SpaceX) برای پرتاب و قرار دادن آنها در مدار زمین استفاده می کند.

نگرانی اصلی ناسا این است که ماهواره های نسل دوم استارلینک که به منظور ارائه اینترنت به مردم با هزینه 500 دلار در ماه پرتاب می شوند، در شناسایی تعداد زیادی از اجرام آسمانی توسط تلسکوپ ها که به دور زمین می چرخند و خطر ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هشدار ناسا به اسپیس ایکس در مورد استارلینک

هشدار ناسا به اسپیس ایکس در مورد استارلینک