مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 25 بهمن 1400 ساعت 12:422022-02-14سياسي

منظر فرهنگی ماسوله در سازمان جهانی اسلامی ثبت شد


منظر فرهنگی ماسوله در سازمان جهانی اسلامی «آیسسکو» ثبت شد.

- ، ولی جهانی گفت: دبیرکل کمیسیون ملی آیسسکو در نامه ای به وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ثبت منظر فرهنگی شهر تاریخی ماسوله و چهار اثر فرهنگی و تاریخی دیگر ایران را در فهرست میراث جهان اسلام اعلام کرد.

سرپرست میراث فرهنگی گیلان اضافه کرد: این پنج اثر فرهنگی و تاریخی شامل منظر فرهنگی ماسوله، منظر فرهنگی قلعه الموت، مجموعه آرامگاهی شیخ احمد جام، مجموعه تاریخی بسطان و گنبد علویان همدان بوده است.

جهانی اضافه کرد: سازمان جهانی اسلامی برای آموزش و پرورش، علوم و فرهنگ (آیسسکو) سازمانی تخصصی بوده که در حمایت سازمان همکاری اسلامی فعالیت کرده و در زمینه های آموزش، علوم، فرهنگ و ارتباطات در کشورهای اسلامی به منظور حمایت و تقویت روابط بین کشورهای عضو مشغول به فعالیت است.

وی ادامه داد: ثبت شهر تاریخی ماسوله با توجه به ظرفیت های فرهنگی، معماری و تاریخی این شهر سال ها مطالبه جدی گیلانی ها بوده و امیدواریم با ثبت منظر فرهنگی ماسوله در فهرست میراث جهان اسلام در سال آینده و در جریان بازدید نمایندگان یونسکو از ماسوله به منظور ثبت در فهرست آثار یونسکو شاهد جهانی شدن این میراث ارزشمند فرهنگی گیلان باشیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

منظر فرهنگی ماسوله در سازمان جهانی اسلامی ثبت شد

منظر فرهنگی ماسوله در سازمان جهانی اسلامی ثبت شد