مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 25 بهمن 1400 ساعت 17:472022-02-14سياسي

این طرح را متوقف کنید


«در بافت تاریخی شیراز بدن های نسبتاً سالم حضرت شاه چراغ (ع) و برادر ایشان بعد از حدود 400 سال از فوتشان از زیر یکی از ساختمان ها پیدا شد.

این موضوع نشان می دهد برای هر اقدامی در بافت تاریخی نیاز است با دقت عمل کرد، - در بافت تاریخی شیراز بدن های نسبتاً سالم حضرت شاه چراغ (ع) و برادر ایشان بعد از حدود 400 سال از فوتشان از زیر یکی از ساختمان ها پیدا شد.

این موضوع نشان می دهد برای هر اقدامی در بافت تاریخی نیاز است با دقت عمل کرد، ولی ما در این دوره با بولدوزرها و لودرها به سراغ بافت تاریخی می رویم و آن را شخم می زنیم و آثار ارزشمند روی زمین و زیر زمین را تبدیل به خاک می کنیم و رویش را آسفالت کرده و خوشحال از این که اقدامی مثبت انجام داده ایم.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، در ادامه مطالبه توقف طرح گسترش 57 هکتاری شاهچراغ که منتقدان می گویند به تخریب گسترده بافت تاریخی شهر شیراز منجر خواهد شد و پویش های مردمی ای که برای نجات آن راه افتاده است، دکتر غلامحسین معماریان، استادتمام رشته معماری در دانشگاه علم و صنعت ایران که دکتری معماری از دانشگاه منچستر انگلستان دارد و عنوان رساله دکتری او گونه شناسی مسکن در ایران؛ با ارجاع ویژه به خانه های شیراز است، نیز در نامه ای به محمدهادی ایمانیه، استاندار فارس با اشاره به روند تخریب در شهر شیراز از دهه 1360 تا کنو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

این طرح را متوقف کنید

این طرح را متوقف کنید