مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 27 بهمن 1400 ساعت 14:122022-02-16سياسي

ایمانی پور: کنگره جهانی اربعین مانور اقتدار معنوی پیروان مکتب اهل بیت(ع) است


رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در آیین اختتامیه هفتمین جایزه جهانی اربعین تأکید کرد: حضور میلیونی پیروان مکتب اهل بیت(ع) در مراسم اربعین حسینی، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس، حجت الاسلام والمسلمین محمدمهدی ایمانی پور، رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در آیین اختتامیه هفتمین جایزه جهانی اربعین که امروز 27 بهمن ماه در حسینیه الزهرا(س) این سازمان برگزار شد، اظهار کرد: در گذشته ای نه چندان دور، اربعین حکم یک مناسبت مذهبی یا رویداد تلخ تاریخی را داشت.

روزی که در آن، مصائب اهل بیت عصمت و طهارت علیه السلام در چهلمین روز شهادت حضرت امام حسین(ع) به تصویر کشیده می شد و پیروان مکتب اهل بیت(ع) در آن روز بر این مصائب بزرگ گریسته و به ساحت مقدس حضرت  زینب(س) به عنوان اصلی ترین پیام رسان بزرگ کربلا ابراز ارادت می کردند.

حماسه اربعین زمینه ساز شکل گیری تمدن نوین اسلامی است وی افزود: امروز به برکت خون جاری و مطهر شهدای کربلا و الطاف خفیه و آشکار الهی، اربعین دیگر صرفا یک عزاداری تاریخی ـ مذهبی برای شیعیان محسوب نمی شود بلکه باید به عنوان زمینه سازی برای شکل گیری تمدن نوین اسلامی نگاه کنیم.

رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی تأکید کرد: یکی از زمینه های مهم امت سازی به عنوان مقدمه تمدن نوین اسلامی، اربعین است و بدون شک برای اجتماعی ساز


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ایمانی پور: کنگره جهانی اربعین مانور اقتدار معنوی پیروان مکتب اهل بیت(ع) است

ایمانی پور: کنگره جهانی اربعین مانور اقتدار معنوی پیروان مکتب اهل بیت(ع) است