مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 27 بهمن 1400 ساعت 15:522022-02-16سياسي

اجتماعی سازی گفتمان امت اسلامی بزرگترین دستاورد اربعین است


حجت الاسلام ایمانی پور در اختتامیه هفتمین جایزه جهانی اربعین گفت: بزرگترین دستاورد اربعین حسینی اجتماعی سازی گفتمان امت اسلامی است.

- ، حجت الاسلام محمدمهدی ایمانی پور رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در آیین اختتامیه هفتمین جایزه جهانی اربعین که صبح امروز چهارشنبه 27 بهمن در حسینیه الزهرا (س) این سازمان برگزار شد، گفت: در گذشته ای نه چندان دور، اربعین حکم یک مناسبت مذهبی یا رویداد تلخ تاریخی را داشت.

روزی که در آن، مصائب اهل بیت عصمت و طهارت علیه السلام در چهلمین روز شهادت حضرت امام حسین (ع) به تصویر کشیده می شد و پیروان مکتب اهل بیت (ع) در آن روز بر این مصائب بزرگ گریسته و به ساحت مقدس حضرت زینب (س) به عنوان اصلی ترین پیام رسان بزرگ کربلا ابراز ارادت می کردند.

وی افزود: امروز به برکت خون جاری و مطهر شهدای کربلا و الطاف خفیه و آشکار الهی، اربعین دیگر صرفاً یک عزاداری تاریخی مذهبی برای شیعیان محسوب نمی شود بلکه باید به عنوان زمینه سازی برای شکل گیری تمدن نوین اسلامی نگاه کنیم.

رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی گفت: یکی از زمینه های مهم امت سازی به عنوان مقدمه تمدن نوین اسلامی، اربعین است و بدون شک برای اجتماعی سازی گفتمان انقلاب اسلامی و تمدن نوین اسلامی، باید اربعین را جستجو کنیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اجتماعی سازی گفتمان امت اسلامی بزرگترین دستاورد اربعین است

اجتماعی سازی گفتمان امت اسلامی بزرگترین دستاورد اربعین است