مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 29 بهمن 1400 ساعت 04:472022-02-18سياسي

پتانسیل های منطقه آزاد بوشهر برای استقرار شرکت های دریایی


مدیر توسعه فناوری های دریایی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با بیان اینکه امروزه توانایی فنی ساخت و تعمیر انواع شناور در کشور با استفاده از متخصصان داخلی و ظرفیت شرکت های دانش بنیان، - مدیر توسعه فناوری های دریایی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با بیان اینکه امروزه توانایی فنی ساخت و تعمیر انواع شناور در کشور با استفاده از متخصصان داخلی و ظرفیت شرکت های دانش بنیان، وجود دارد، گفت: طبق برآوردها، شرکت های فعال در صنعت دریایی ظرفیت اشتغال زایی مستقیم برای حداقل 51 هزار نفر از بومیان نوار ساحلی کشور را دارند.

روح اله ارجمندی در گفت وگو با ایسنا، افزود: در حال حاضر اقتصاد دریایی رابطه تنگاتنگی با اقتصاد جهانی دارد و شاید اگر دریاها و کارآیی ناشی از آنها نباشند، اقتصاد جهانی به طور جدی با مشکل مواجه شود.

وی نمونه های این مشکلات را تاثیر مسدود شدن کانال سوئز براقتصاد جهانی در 2021 ذکر کرد و ادامه داد: اگر تنها بخشی از کاربرد دریاها در نظرگرفته شود مشاهده می شود که اقتصاد دریا چه تأثیری در زندگی روزمره افراد خواهد داشت.

ارجمندی خاطر نشان کرد: در حال حاضر حمل و نقل دریایی 90 درصد حمل و نقل دنیای صنعتی را تشکیل می دهد که دلایل آن می تواند کم هزینه بودن، امکانات و ظرفیت بالای وسائل حمل و نقل دریایی، امن بودن و مناسب ترین روش در


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پتانسیل های منطقه آزاد بوشهر برای استقرار شرکت های دریایی

پتانسیل های منطقه آزاد بوشهر برای استقرار شرکت های دریایی