مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 30 بهمن 1400 ساعت 00:172022-02-18فرهنگي

عودلاجان را نیمه جان رها نکنید!/4


عودلاجان روزگاری است که دیگر جایگاه ارزشمندی ندارد و با وعده حفظ و بازسازی آن به شرط حفظ بافت تاریخی اش به دل کوچه ها و بناهای تاریخی و قدیمی اش چنگ می زنند تا آن را مدرن و خاطرات تهران را مخدوش کنند.

- در سلسله گزارش های گذشته به اهمیت حفظ و صیانت از میراث فرهنگی و همچنین آثار و بناهای تاریخی که مورد بی مهری متولیان قرار گرفته اند، تا جایی که برخی از آن ها به ورطه نابودی کشیده شدند، اشاره کردیم.

همانطور که گفته شد ایران با پیشینه تاریخی و فرهنگی غنی از موارث فرهنگی غنی نیز بهره مند است و یکی از دغدغه های امروز نگهداری درست از این آثار است که مانند شناسنامه یک ملت و بیانگر فرهنگ و خاطرات گذشته ایران هستند.

در گزارش های قبل به بررسی عودلاجان (اودلاجان) یکی از قدیمی ترین محله های تهران پرداختیم، محله ای که از دل آن افردا نام داری بیرون آمدند؛ از آن محله های قدیمی با باغات و خانه های باشکوه بسیار که خانه مدرس، باغ ملک الشعرا، کاخ گلستان و عمارت مسعودیه در این منطقه جای گرفته اند.

محله عودلاجان به عنوان یکی از پنج محله تاریخی تهران، با توجه به نزدیکی به ارگ سلطنتی، سابقه طولانی در اسکان دادن اعیان و اشراف و صاحبان مناصب در ادوار مختلف تاریخ دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عودلاجان را نیمه جان رها نکنید!/4

عودلاجان را نیمه جان رها نکنید!/4