مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 1 اسفند 1400 ساعت 08:272022-02-20پزشكي

نقش جنین شناس در درمان ناباروری زوجین


جنین شناسی، علمی است که با ظهور و گسترش آن بسیاری از مشکلات در دنیا در زمینه ی رد یابی مشکلات جنین ها و پیدا کردن روش هایی برای بهبود شرایط زیست جنین ها برطرف شد و در درمان ناباروری نیز لقاح دادن گامت ها و کشت و نگهداری جنین ها تا انتقال .

- ایسنا/آذربایجان شرقی یک جنین شناس گفت: جنین شناسی، علمی است که با ظهور و گسترش آن بسیاری از مشکلات در دنیا در زمینه ی رد یابی مشکلات جنین ها و پیدا کردن روش هایی برای بهبود شرایط زیست جنین ها برطرف شد و در درمان ناباروری نیز لقاح دادن گامت ها و کشت و نگهداری جنین ها تا انتقال آنها به داخل رحم بر عهده ی جنین شناس است.

دکتر مسعود ملکی در گفت وگو با ایسنا در خصوص نقش جنین شناس در درمان ناباروری اظهار کرد: کارهای آزمایشگاهی درمان ناباروری بر عهده ی جنین شناس بوده و مهارت های کاری آزمایشگاه با پشتوانه علمی و تجربه ی او انجام می شود.

وی در رابطه با آمارهای ناباروری خاطرنشان کرد: 10 تا 15 درصد از زوجین دنیا ناباور هستند و طبق آمار سازمان بهداشت جهانی 48 میلیون زوجین نابارور در دنیا از این مسأله رنج می برند اما در کشور ما این آمار اندکی بیشتر بوده و 10 تا 25 درصد است.

ملکی یادآور شد: تمامی روش ها، تکنولوژی های پیشرفته و تخصص های لازم برای درمان ناباروری در کشور ما وجود دارد اما هزینه های درمان آن بسیار ز


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نقش جنین شناس در درمان ناباروری زوجین

نقش جنین شناس در درمان ناباروری زوجین