مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 1 اسفند 1400 ساعت 09:122022-02-20پزشكي

باورهایی که مانع ایمنی جامعه مقابل کرونا می شود


کارشناس مدیریت سلامت جمعیت علوم پزشکی شیراز تاکید کرد که برخی باورهای غلط از ابتدای شیوع همه گیری کروناویروس، مانع از رسیدن جامعه به سطحی مناسب از ایمنی در برابر این بیماری شده است.

- رضوان حیدری شنبه اول اسفند در کارگاه آموزشی که به مناسبت هفته ملی سلامت مردان ایرانی، برگزار شد، گفت: از زمان آغاز واکسیناسیون علیه کرونا در کشورهای مختلف و به دلیل سطح فراگیری این بیماری در دنیا، مخالفت هایی از سوی برخی افراد و گروه ها با دیدگاه های متفاوت مطرح شده است.

او با یادآوری اینکه هفته ملی سلامت مردان ایرانی، امسال بر اهمیت مشارکت مردان در واکسیناسیون علیه کرونا، تاکید دارد، گفت: یکی از مسائل مهم که به نوعی مانع رسیدن جامعه به سطح مناسبی از ایمنی می شود، موضوع نظریه توطئه و طرح ادعاهایی علیه واکسیناسیون همگانی بر پایه همین نظریه است.

حیدری در این خصوص گفت: اغلب افرادی که ادعاهای ضد واکسیناسیون را منتشر می کنند، سوابق علمی و پزشکی ندارند و در بسیاری موارد، ادعاهای مطرح شده هم دور از ذهن به نظر می رسد.

اکثر این ادعاها درصدد القای بی خطر نبودن واکسن ها و متقاعد کردن دیگران به وجود نظریه توطئه هستند.

این کارشناس مدیریت سلامت جمعیت گفت: مبنای غالب تئوری های توطئه واکسن ستیزان، تردید در نیت شرکت های داروسازی است و القای این باور است


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

باورهایی که مانع ایمنی جامعه مقابل کرونا می شود

باورهایی که مانع ایمنی جامعه مقابل کرونا می شود