مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 1 اسفند 1400 ساعت 09:572022-02-20پزشكي

سیستم ایمنی مردان در برابر کرونا ویروس ضعیف تر است


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از اراک، نسرین روزبهانی صبح امروز در آیین گرامیداشت هفته ملی سلامت مردان، اظهار کرد: همانا مقایسه شاخص های سلامتی مردان و زنان نشان دهنده آن است که مردان توجه کمتری به خودمراقبتی و سلامت خود دارند، به طوریکه امید به زندگی در مردان  72.

8 و در زنان 74 سال است و مردان به دلیل شرایط زندگی، 5 برابر بیش از زنان دچار حوادث ترافیکی می شوند و 10 برابر بیشتر در دام اعتیاد می افتند.

وی تصریح کرد: در حال حاضر با توجه به شیوع کووید 19 مردان بیشتر از زنان مبتلا و دچار عوارض شدید ناشی از این بیماری می شوند که دلیل آن حضور بیشتر مردان در خارج از خانه و شرایط سیستم ایمنی بدن مردان نسبت به زنان است و متاسفانه در این شرایط مردان کمتر نکات بهداشتی چون ماسک زدن، فاصله اجتماعی و شستن دست ها را رعایت می کنند و به دلیل اینکه ساعات بیشتری در بیرون منزل به سر می برند، احتمال ابتلای بیشتری به کرونا ویروس را دارند.

دانشیار آموزش بهداشت و ارتقا سلامت دانشگاه علوم پزشکی اراک اضافه کرد: همچنین مردان رفتارهای پرخطری مانند کشیدن سیگار را بیشتر انجام می دهند که این امر باعث می شود که ریه ها برای بروز علائم شدیدتر مستعد شوند به همین دلیل مردان برای کاهش ابتلا به این بیماری و بخصوص واریانت اُمیکرون که این روزها به شدت در جامعه شایع شده و د


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سیستم ایمنی مردان در برابر کرونا ویروس ضعیف تر است

سیستم ایمنی مردان در برابر کرونا ویروس ضعیف تر است