مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 1 اسفند 1400 ساعت 11:422022-02-20پزشكي

پوست و پروستات شایع ترین سرطان در مردان همدان


معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: شایعترین سرطان ها در مردان همدان به ترتیب پوست، پروستات، معده، مثانه و روده بزرگ را شامل می شود.

- فاطمه ترکمان اسدی در گفت وگو با خبرنگار فارس در همدان، با اشاره به هفته ملی سلامت مردان ایرانی با شعار مشارکت مردان، واکسیناسیون حداکثری (کرونا)، محافظت جمعی بر اهمیت شیوه زندگی سالم و انجام واکسیناسیون به موقع با توجه به شرایط بیماری کرونا در این قشر تأکید کرد.

 وی شایع ترین بیماری های سرطان ایران و جهان را نام برد و گفت: متاسفانه سرطان دومین عامل مرگ در جهان به شمار می رود و شایعترین آنها در مردان ایران پروستات، معده، پوست، کولورکتال و مثانه است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه شایعترین سرطان ها در مردان استان همدان به ترتیب پوست، پروستات، معده، مثانه و روده بزرگ است افزود: در سال 1397، 2 هزار و 746 مورد جدید ابتلا به سرطان در استان همدان ثبت شده که 54 موارد در مردان و 46 درصد در زنان بوده است.

وی با بیان اینکه در سال 2018 حدود 6.

9 میلیون مرگ یا یک مرگ از هر 6 مرگ در جهان به علت سرطان بوده است خاطرنشان کرد: سرطان ریه، پروستات، کلورکتال، معده و کبد شایع ترین سرطانها در مردان در دنیا است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پوست و پروستات شایع ترین سرطان در مردان همدان

پوست و پروستات شایع ترین سرطان در مردان همدان