مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 1 اسفند 1400 ساعت 20:022022-02-20سياسي

اکوتوریسم جامعه محور؛ مسیر رسیدن به گردشگری پایدار


یک عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی اصفهان گفت: بسیاری از کشورهای به اکوتوریسم به عنوان یک استراتژی برای رشد اقتصادی و حفظ محیط زیست روی آورده اند، - اما در ایران علی رغم وجود پتانسیل بالا، کمتر به این حوزه پرداخته شده است.

محمود رضا همامی، امروز(یکشنبه، یکم اسفندماه) در چهارمین همایش گردشگری با محور توسعه پایدار اصفهان که به صورت برخط در دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار شد، با اشاره به پایین بودن سهم گردشگری در تولید ناخالص داخلی ایران، اظهار کرد: گردشگری به انواع مختلفی از جمله طبیعت گردی و گردشگری پایدار تقسیم می شود.

او توضیح داد: طبیعت گردی ملاحظات محیط زیستی را در نظر نمی گیرد و بعضا ورود گردشگران به مناطق طبیعی فاجعه بار است، اما گردشگری پایدار سه بعد مهم اجتماعی، اقتصادی و محیط زیست را شامل می شود که با یکدیگر در تعامل هستند.

وی با بیان اینکه تلاقی گردشگری پایدار و طبیعت گردی، اکوتوریسم را به وجود می آورد، افزود: اکوتوریسم سفر مسئولانه به مناطق طبیعی است که در آن بر حفظ محیط زیست و رفاه مردم محلی تأکید می شود.

استاد دانشکده منابع طبیعی دانشگاه صنعتی با اشاره به جاذبه های گردشگری ایران، ادامه داد: دو سایت میراث طبیعی، بیست و چهار سایت میراث جهانی و اکوسیستم های مختلف دریا، جنگل و کویر از جاذبه های مهم گردشگری ایران هستن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اکوتوریسم جامعه محور؛ مسیر رسیدن به گردشگری پایدار

اکوتوریسم جامعه محور؛ مسیر رسیدن به گردشگری پایدار