مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 2 اسفند 1400 ساعت 09:472022-02-21پزشكي

پژوهش های تازه و تاثیر ویتامین D بر عوارض کرونا


متخصص بیماری های داخلی و رییس بیمارستان ولیعصر(عج) بیرجند اظهار کرد: پژوهش ها نشان می دهد استفاده از مکمل ویتامین D  احتمال بروز عوارض شدید ناشی از کرونا را کاهش می دهد.

- ایسنا/خراسان جنوبی متخصص بیماری های داخلی و رییس بیمارستان ولیعصر(عج) بیرجند اظهار کرد: پژوهش ها نشان می دهد استفاده از مکمل ویتامین D  احتمال بروز عوارض شدید ناشی از کرونا را کاهش می دهد.

علیرضا محمودی راد، در گفت وگو با ایسنا گفت: بر اساس گزارشی در نشریه علمی PLOS Oneدر کمک به کاهش عوارض خطرناک بیماری کرونا، شواهدی در مورد اهمیت ویتامین D به دست آمده است.

وی با بیان اینکه طبق این گزارش ویتامین D می تواند خطر عوارض جدی و مرگ در صورت ابتدا به ویروس کرونا را کاهش دهد، تصریح کرد: تاثیر این ویتامین در حدی است که می توان بر اساس سطح ویتامین در بدن اشخاص وضعیت آن را به صورت ابتلا به ویروس پیش بینی کرد.

محمودی راد ادامه داد: علائم کمبود ویتامین D شامل؛ خستگی، درد استخوان، ضعف عضلانی، درد و گرفتگی در عضلات و تغییرات خلقی مثل افسردگی است که اگر این علائم را در خود مشاهده می کنید بهتر است به پزشک مراجعه کنید تا با آزمایش خون میزان ویتامین دی بدنتان مشخص شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پژوهش های تازه و تاثیر ویتامین D بر عوارض کرونا

پژوهش های تازه و تاثیر ویتامین D بر عوارض کرونا