مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 2 اسفند 1400 ساعت 10:072022-02-21پزشكي

هوش مصنوعی توالی یابی دی ان ای را به 5 ساعت کاهش داد


محققان دانشگاه استنفورد رکورد جدیدی را در گینس با هدف ثبت سریع ترین روش توالی یابی دی ان ای با استفاده از محاسبات هوش مصنوعی برای تسریع سرعت گردش کار در این حوزه را به ثبت رساندند.

- به نقل از زد دی نت، این تحقیق توسط دکتر یوان اشلی، استاد پزشکی ژنتیک و علم داده های زیست پزشکی در دانشکده پزشکی استنفورد، با همکاری شرکت های ان ویدیا، نانوپور، گوگل، کالج پزشکی بیلور و دانشگاه کالیفرنیا انجام شد و مدت زمان توالی یابی دی ان ای را به پنج ساعت و دو دقیقه کاهش داد.

نتایج این مطالعه که در مجله پزشکی نیوانگلند منتشر شد، شامل سرعت بخشیدن به هر مرحله از روند کار توالی یابی ژنوم با تکیه بر فناوری جدید هوش مصنوعی بود.

این روش مبتنی بر استفاده از روش توالی یابی نانوپور در سلول های بدن برای تولید بیش از 100 گیگابایت داده در ساعت بوده و پردازنده های گرافیکی ان ویدیا در سرویس کلود گوگل برای سرعت بخشیدن به فرآیندهای توالی یابی به کار گرفته شدند.

دکتر یوان اشلی در این زمینه گفت: ما مجبور شدیم خطوط داده و سیستم های ذخیره سازی خود را به طور کامل بازنگری و اصلاح کنیم.

محققان همچنین برای تسریع تشخیص ژنوم از چارچوب برنامه کاربردی ژنومیک محاسباتی Clara Paraicks شرکت ان ویدیا استفاده کردند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هوش مصنوعی توالی یابی دی ان ای را به 5 ساعت کاهش داد

هوش مصنوعی توالی یابی دی ان ای را به 5 ساعت کاهش داد