مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 2 اسفند 1400 ساعت 12:072022-02-21پزشكي

13 تا 15 سالگی؛ سن مناسب برای اولین مراجعه دختران به متخصص زنان


جراح و متخصص زنان و زایمان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، گفت: توصیه می شود دختران در سنین 13 تا 15 سالگی اولین ملاقات خود را با متخصص زنان داشته باشند.

- ، سودابه درویش با اشاره به این که برای بسیاری از نوجوانان اولین معاینه پزشکی توسط متخصص زنان تنها شامل معاینه خارجی دستگاه تناسلی است اظهار کرد: در صورت مشاهده خونریزی غیر طبیعی واژن، پریودهای دردناک و ترشحات واژنی غیر معمول یا مشکلات دیگری که روی باروری تأثیر می گذارد ممکن است معاینه لگنی نیز لازم باشد.

این عضو هیئت علمی دانشگاه با بیان این که ملاقات با دکتر زنان و معاینه لگنی ممکن است احساس ترس، نگرانی یا اضطراب را برای نوجوان به همراه داشته باشد افزود: برای فرزند خود اهمیت این معاینه را توضیح دهید و به ترس و سوالات او پاسخ دهید، شما می توانید او را برای این ملاقات آماده کنید تا کمتر دچار استرس و نگرانی شود.

فرزند خود را از اهمیت معاینه توسط متخصص زنان آگاه کنید درویش با تاکید بر اهمیت معاینه دختران نوجوانان توسط پزشک زنان خاطرنشان کرد: ممکن است فرزند ما فکر کند زمانی که مشکلی ندارد نباید به متخصص زنان مراجعه کند و از اهمیت این معاینه آگاه نباشد.

وی خاطرنشان کرد: به فرزند خود توضیح دهید که او می تواند اطلاعات درستی برای هر سوال محرمانه خود در مورد جنسیت، تغییرات بدن و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

13 تا 15 سالگی؛ سن مناسب برای اولین مراجعه دختران به متخصص زنان

13 تا 15 سالگی؛ سن مناسب برای اولین مراجعه دختران به متخصص زنان