مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 2 اسفند 1400 ساعت 12:522022-02-21سياسي

آب، بلای جان پارک ملی کرخه خواهد شد؟


حدود یک هفته است که اعتراض جمعی از فعالان و دوستداران محیط زیست به آغاز عملیات اجرایی طرح آبرسانی غدیر در محدوده پارک ملی کرخه خبرساز شده است؛ - پناهگاه حیات وحش و منطقه حفاظت شده ای که گونه های خاص جانوری مثل گوزن زرد ایرانی، اردک مرمری، قرقی و.

در آن حیات دارند.

طرح غدیر از سال 1387 با هدف آبرسانی و رفع نیاز شهرهای مرکزی و جنوب غرب خوزستان که شامل 25 شهر و 1608روستا است، با بودجه 13هزار میلیارد ریالی و به کارفرمایی سازمان آب و برق خوزستان و پیمانکاری قرارگاه خاتم الانبیاء آغاز شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، حدود یک ماه گذشته در بازدیدی که سید صولت مرتضوی معاون اجرایی رییس جمهور از اجرای پروژه آبرسانی غدیر در خوزستان داشت، گفت: قرار شد تا پایان سال جاری بخشی از طرح آبرسانی غدیر افتتاح شود و بخش دیگری از این طرح نیز تا اوایل خرداد سال آینده به بهره برداری برسد.

صادق خلیلیان، استاندار خوزستان نیز در 13 دی ماه امسال در بازدید از این طرح اعلام کرد: طرح غدیر قرار بود 24 مترمکعب در ثانیه آب را برای 52 درصد از مردم استان تا 25 سال آینده تامین کند، اما در چارچوب مصوبات سفر هیات دولت و طی 3 تا 4ماه گذشته تاکنون، شرایط به شکلی پیش رفته است که تا قبل از تابستان سال آینده، شاهد تامین 20 مترمکعب آب در ثانیه از این طرح برای مردم استان خواهیم بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آب، بلای جان پارک ملی کرخه خواهد شد؟

آب، بلای جان پارک ملی کرخه خواهد شد؟