موضوعات داغ: - حقوق بازنشستگان - تامين اجتماعي - متناسب سازي - بازنشستگان تامين اجتماعي - انتخابات رياست - همسان سازي حقوق بازنشستگان - انتخابات رياست جمهوري - رياست جمهوري - همسان سازي حقوق - استقلال و پرسپوليس - بيمارستان روحاني بابل - موادفروشان - آرين بانك - زمين خواري لواسانات - اتحاديه بسكتبال غرب آسيا - جشنواره ملي روز جنگلبان - مديريت بحران آب - گازپروم - محمدرضا ميرشفيعي - ابن الدين حميدي - درباره برنامه دورهمي - گوليلمو ويكاريو - فرشاد قديري

مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 3 اسفند 1400 ساعت 07:072022-02-22پزشكي

تغذیه مادران باردار بر عادات غذایی کودک تاثیر می گذارد


محققان می گویند اگر مادران در دوران بارداری سبزیجات بیشتری مصرف کنند، کودکان شان از خوردن سبزیجات اجتناب نمی کنند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازبه نقل از هلث ساوند، یک مطالعه جدید خوردن حداقل سه وعده سبزیجات در روز در دوران بارداری را با مصرف بیشتر این ماده خوراکی در کودکان تا سن شش سالگی مرتبط دانسته است.

به گفته تیم متخصصان آمریکایی و فرانسوی، مصرف سبزیجات در دوران شیردهی نیز در علاقه کودک به خوردن سبزیجات تأثیر داشته است.

آنها معتقدند طعم های تلخ سبزیجات که در رحم و شیر مادر منتقل می شوند، ممکن است ترجیحات غذایی نوجوانان را هنگام بزرگ شدن شکل دهد.

رژیم غذایی سرشار از سبزیجات پهن برگ و میوه ها می تواند سیستم ایمنی بدن را تقویت کند، فشار خون را کاهش دهد، چاقی را مهار کند و حتی با برخی از سرطان ها مقابله کند.

محققان این مطالعه ادعا می کنند که اگر مادران در دوران بارداری بیشتر سبزیجات مصرف کنند، کودکان شأن بیشتر از سبزیجات لذت می برند.

محققان دانشگاه های رودآیلند، کلرادو و پاریس، 696 زن را از مه 2005 تا ژوئن 2007 در طول بارداری و پس از آن، مورد بررسی قرار دادند و پرسشنامه پیگیری آنها تا شش سال بعد انجام شد.

در این مطالعه، از مادران پرسیده شد که در طول بارداری و بعد از آن چه مقدار از سبزیجات مصرف می کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تغذیه مادران باردار بر عادات غذایی کودک تاثیر می گذارد

تغذیه مادران باردار بر عادات غذایی کودک تاثیر می گذارد