مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 3 اسفند 1400 ساعت 09:372022-02-22اقتصادي

چرا قیمت میلگرد افزایش یافته است؟


نایب رییس اتحادیه آهن فروشان اهواز گفت: افزایش قیمت میلگرد در حالی است که تقاضای چندانی در بازار آهن وجود ندارد و خرید و فروش آهن در رکود قرار دارد.

- این افزایش قیمت ناشی از صادرات و محدودیت های کارخانه ها در مصرف انرژی است.

رضا نادری در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: با توجه به اینکه قیمت دلار مرتبا در حال کاهش است اما متاسفانه قیمت میلگرد افزایشی است و به قیمت هر کیلوگرم 16 هزار و 200 تومان رسیده است.

وی افزود: میزان صادرات کارخانه های فولادی افزایش یافته و این موضوع باعث افزایش تقاضای خرید در مواد اولیه و آهن قراضه شده است.

همچنین کمبود آهن قراضه ناشی از تقاضای بیش از حد در این بازار است و به همین دلیل قیمت آهن در کانالی افزایشی قرار گرفته است.

نایب رییس اتحادیه آهن فروشان اهواز گفت: از دیگر دلایل افزایش قیمت آهن این است که کارخانه ها بابت مصرف منابع انرژی مانند برق و گاز محدودیت هایی دارند و کارخانه های فولادی مجبور به اعمال این محدودیت ها در خطوط تولید خود می شوند.

نادری با اشاره به اینکه اکثر پروژه های ساخت و ساز روند کندی را داشته و در رکود قرار دارند، بیان کرد: افزایش قیمت میلگرد در حالی است که تقاضای چندانی در بازار آهن وجود ندارد و خرید و فروش آهن در رکود قرار دارد .


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرا قیمت میلگرد افزایش یافته است؟

چرا قیمت میلگرد افزایش یافته است؟