مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 3 اسفند 1400 ساعت 21:172022-02-22اقتصادي

خطر انقراض شتر دوکوهانه را تهدید می کند


معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: خطر انقراض شتر دوکوهانه به شدت ما را نگران کرده و زنگ هشدار را برای همه به صدا درآورده است.

- نوبخت اژدری سوم اسفند در همایش صیانت از شتر دوکوهانه در اردبیل اظهار کرد: از همکاری سازمان فائو در اجرای طرح صیانت از شتر دوکوهانه شمالغرب کشور با محوریت استان اردبیل استقبال می کنیم و امیدواریم این حرکت زمینه تکثیر و توسعه پرورش شتر دوکوهانه را در استان اردبیل فراهم آورد.

وی با بیان اینکه 50 درصد تولید محصولات دامی این استان مازاد بر نیاز همشهریان است، تصریح کرد: در شرایط سخت خشکسالی استان اردبیل در تأمین اقلام علوفه ای نیز مازاد بر نیاز استان اقدامات خوبی را در صادرات به 8 استان کشورمان انجام داده است.

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان اردبیل با بیان اینکه صنعت دامپروری در استان اردبیل با فراز و فرود در سال های اخیر روبه رو بوده است، گفت: در کنار توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی در بخش نگهداری شتر دوکوهانه اقدامات مؤثری در سال های اخیر انجام شده ولی همچنان روند افزایشی نگرانی ها را مبنی بر خطر انقراض این گونه نادر به صدا درآورده است.

اژدری آمار جمعیتی شتر دوکوهانه را در استان کمتر از 215 نفر اعلام کرد و افزود: از دهه 70 با فعالیت 2 ایستگاه جهادآباد مشگین و جعفرآباد مغا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خطر انقراض شتر دوکوهانه را تهدید می کند

خطر انقراض شتر دوکوهانه را تهدید می کند