مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 4 اسفند 1400 ساعت 08:272022-02-23اقتصادي

جایگزینی کودهای زیستی در کشت بهاره کشاورزان کرمانشاهی


مدیرکل تعاون روستایی کرمانشاه از جایگزینی کودهای زیستی در کشت بهاره کشاورزان کرمانشاهی خبر داد.

- اظهار کرد: در تفاهم نامه ای که شبکه تعاونی های روستای استان با شرکت زیست فناور سبز انعقاد شده کشاورزان می توانند با هزینه ای مناسب تر از کودهای شیمیایی و با کیفیتی بالاتر به صورت اعتباری کودهای زیستی در مزارع و باغات خود استفاده کنند.

وی با اشاره به اهداف تفاهم نامه ای که با شرکت زیست فناور سبز انعقاد شده، افزود: با توجه به اینکه بیش از پنج هزار هکتار از اراضی استان کرمانشاه دارای کشت های قراردادی تعاون روستایی استان است انعقاد این تفاهم نامه به منظور تأمین کودهای زیستی در استان کرمانشاه صورت گرفت.

مدیرکل تعاون روستایی استان کرمانشاه تصریح کرد: هدف از مصرف کودهای زیستی تقویت حاصلخیزی و باروری خاک، تأمین نیازهای غذایی سالم و غنی تر، افزایش برداشت دور از آلوده سازی زیست بوم و افزایش محصول از نظر کمی و کیفی بدون آسیب رساندن به اکوسیستم مزرعه است.

صفایی با اشاره به قیمت مناسب کودهای زیستی در مقایسه با کودهای شیمیایی، بیان کرد: مصرف کودهای زیستی به صورت استاندار به صورت 14 لیتر در یک هکتار است که قیمت هر لیتر برای کشاورزان 450 هزار ریال است و این قیمت یک سوم قیمت کودهای شیمیایی برای کشاورزان است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جایگزینی کودهای زیستی در کشت بهاره کشاورزان کرمانشاهی

جایگزینی کودهای زیستی در کشت بهاره کشاورزان کرمانشاهی