مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 4 اسفند 1400 ساعت 15:122022-02-23پزشكي

انتقال اثرات واکسن کرونا از طریق شیر به نوزادان


معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان گفت: اثرات واکسن از طریق شیر به نوزادان نیز منتقل می شود و زنان باردار می توانند همه واکسن های موجود در کشور را دریافت کنند.

- مشهود تقی لو بعد از ظهر امروز (4 اسفندماه) در نشست خبری که به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد، اظهار کرد: میزان روزهای قرنطینه برای مبتلایان به اُمیکرون 5 روز تعیین شده و پس از 5 روز در صورتی که تست کرونا منفی باشد، از قرنطینه خارج می شود اما در صورت مثبت بودن باید تعداد روزهای قرنطینه را افزایش داد.

وی با بیان اینکه 64 درصد مبتلایان اُمیکرون همچنان می توانند ناقل ویروس باشند، افزود: احتمال دارد ویروس کرونا نیز مانند آنفلوانزا با ما همراه باشد، گفتنی است سیستم ایمنی بدن با تزریق دُز یادآور به سرعت نسبت به مراحل اولیه افزایش یافته و کمبودها را جبران می کند.

این مسئول در رابطه با واکسیناسیون خانم های باردار، تصریح کرد: زنان باردار می توانند همه واکسن های موجود در کشور را دریافت کنند، زیرا آنان با واکسینه شدن، ایمنی خود و فرزند را تضمین می کنند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان، با اشاره به وجود شایعات و باورهایی که در خصوص واکسیناسیون، گفت: سیستم ایمنی بدن زنان باردار و شیردهی که واکسینه می شوند، بهتر و دقیق تر در برابر ویروس کرونا عمل می کند و اثرات واکس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

انتقال اثرات واکسن کرونا از طریق شیر به نوزادان

انتقال اثرات واکسن کرونا از طریق شیر به نوزادان