مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 5 اسفند 1400 ساعت 09:322022-02-24اقتصادي

ظرفیت صادرات گاز آذربایجان به اروپا دو برابر می شود


مدیر کنسرسیوم خط لوله گاز طبیعی ترانس آناتولی (TANAP) اعلام کرد جمهوری آذربایجان قصد دارد امسال عرضه گاز طبیعی از طریق این خط لوله به اروپا را افزایش داده و 16.

- مدیر کنسرسیوم خط لوله گاز طبیعی ترانس آناتولی (TANAP) اعلام کرد جمهوری آذربایجان قصد دارد امسال عرضه گاز طبیعی از طریق این خط لوله به اروپا را افزایش داده و 16.

2 میلیارد متر مکعب از طریق این خط لوله منتقل و در آینده این میزان را دو برابر کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، اتحادیه اروپا ماه میلادی جاری اعلام کرد که به دنبال دریافت گاز بیشتری از جمهوری آذربایجان با توجه به افزایش هزینه های انرژی در این منطقه و عرضه محدود از سوی روسیه است.

نگرانیها نسبت به مختل شدن عرضه انرژی روسیه هفته جاری پس از اقدام مسکو در به رسمیت شناختن دو جمهوری خودخوانده در شرق اوکراین که تحریم های غربی را به دنبال داشت، شدت گرفت و اقدامات علیه مسکو شامل تصمیم آلمان برای متوقف کردن فرایند صدور مجوز برای فعالیت خط لوله گازی نورد استریم 2 از روسیه به آلمان باعث شد قیمت گاز به خصوص معاملات تحویل آتی افزایش پیدا کند.

باکو در رقابت با مسکو برای بازار پرمنفعت اروپایی، خط لوله ترانس آناتولی را به عنوان یک گزینه تامین گاز جایگزین عرضه کرده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ظرفیت صادرات گاز آذربایجان به اروپا دو برابر می شود

ظرفیت صادرات گاز آذربایجان به اروپا دو برابر می شود