مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 5 اسفند 1400 ساعت 12:072022-02-24اقتصادي

ذخیره 21 هزار تن سیب زمینی در سردخانه های چهارمحال و بختیاری


رییس سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: در حال حاضر 21 هزار تن سیب زمینی در استان موجود است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از شهرکرد، عطاالله ابراهیمی صبح امروز در بازدید از روند ذخیره سازی و سورتینگ سیب زمینی با بیان اینکه در حال حاضر 17 سردخانه دومداره در استان وجود است که 7 سردخانه دیگر نیز در حال احداث است، گفت: در حال حاضر سردخانه های استان به اندازه 100 هزار تن ظرفیت دارند.

رییس سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری افزود: نگهداری مواد غذایی به ویژه سیب زمینی از اولویت های مهم بازار است که در این حوزه موفق شدیم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر 21 هزار تن سیب زمینی در استان موجود است، ادامه داد: روزانه 400 تا 500 تن سیب زمینی در استان سورتینگ و به سرار کشور نیز منتقل می شود.

ابراهیمی اظهار داشت: در حال حاضر 24 هزار تن سیب زمینی بذری در استان موجود است که 16 هزار تن آن در استان مصرف و ما بقی به استان های دیگر صادر می شود.

وی با اشاره به اینکه به طور متوسط سالانه 170 هزار تا 200 هزار تن سیب زمینی در استان تولید می شود که بسته به شرایط آب و هوایی تغییر پیدا می کند، افزود: سال گذشته به دلیل تغییر در بارندگی ها و کاهش آب های زیرزمینی تصمیم به اصلاح الگوی کشت گرفته شد که در حال حاضر مساحت زمین های مختص کشت سیب زمینی به 4 هزار و 350 هکتار کاهش یاف


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ذخیره 21 هزار تن سیب زمینی در سردخانه های چهارمحال و بختیاری

ذخیره 21 هزار تن سیب زمینی در سردخانه های چهارمحال و بختیاری