مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 5 اسفند 1400 ساعت 20:572022-02-24اقتصادي

زمینه صادرات محصولات دامی و کشاورزی ایلام فراهم شود


با توجه به ظرفیت های موجود باید زمینه صادرات محصولات دامی و کشاورزی ایلام فراهم شود.

- ، مهدی اصلانی در نشست کمیسیون علمی و تخصصی راه های برون رفت بازاریابی و فروش صادراتی محصولات پروتیینی و لبنی ایلام اظهار کرد: دستگاه های اجرایی باید با سیاست گذاری، برنامه ریزی و نظارت برای حمایت از تولید و توانمندسازی فعالان تولیدی در بخش های خصوصی و تعاونی تلاش کنند.

وی بیان کرد: باید تلاش شود پتانسیل ها و مزیت های نسبی استان شناسایی و ظرفیت های بالقوه استان بالفعل شود تا شاهد پیشرفت و توسعه استان باشیم.

اصلانی با بیان اینکه استان ایلام در زمینه تولید گوشت مرغ، گوشت قرمز و شیر ظرفیت های بالایی دارد افزود: بر اساس آمار دریافتی از اتحادیه های متولی، ماهانه سه هزار و 450 تن شیر در استان تولید می شود که تقریباً نیمی از آن معادل یک هزار و 620 تن در داخل استان مصرف می شود.

وی گفت: همچنین 17 هزار 500 تن گوشت قرمز در استان تولید می شود که از این میزان حدود 8 هزار تن در داخل استان مورد استفاده قرار می گیرد و مازاد آن به خارج از استان صادر می شود.

بازرس کل استان بیان داشت: 385 واحد دارای پروانه بهره برداری مرغداری وجود دارد که 335 واحد فعال در سامانه ثبت شده است که ظرفیت اسمی واحدهای مرغداری، ماهانه 6 هزار تن و سالانه حدود 72 هزار تن است، درحالی که ماهانه حد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

زمینه صادرات محصولات دامی و کشاورزی ایلام فراهم شود

زمینه صادرات محصولات دامی و کشاورزی ایلام فراهم شود