مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 7 اسفند 1400 ساعت 14:022022-02-26سياسي

پیشنهاد نایب رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس نهم به تیم مذاکره کننده ایرانی


نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نهم با اشاره به اینکه آمریکایی ها از شرط ایران برای راستی آزمایی فرار می کنند، پیشنهادی برای تقویت موضع ایران در مذاکرات مطرح کرد.

- منصور حقیقت پور نایب رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس نهم در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، با اشاره به مذاکرات جاری ایران و 1+4 برای لغو تحریم ها اظهار داشت: آنچه در رابطه با برجام اتفاق افتاد، این بود که به خاطر ندانم کاری و حماقت آمریکایی ها که از برجام خارج شدند، کار به این نقطه رسید و امروز هم آمریکا باید اراده اش را برای حل مسأله نشان دهد.

وی افزود: واقعیت این است که امروز آمریکایی ها در یک پارادوکس قرار گرفته اند که یا باید توافق کنند و یا توافق نکنند.

این کارشناس مسائل بین الملل در توضیح این نکته گفت: اگر آمریکایی ها توافق کنند باید این حقیقت را بپذیرند که این بار دیگر مثل قبل نیست که به راحتی از زیر بار تعهدات خود در توافق فرار کنند، بلکه باید این بار ضمانت قوی بدهند تا ما توافق را بپذیریم و این مسأله برایشان هزینه دارند و البته باید این هزینه را بدهند.

حقیقت پور افزود: اگر هم توافق نکنند، باید بپذیرند که ما توانمندی هسته ای خود را به مراتب بالاتر می بریم و در حالی که الان به غنی سازی 60 درصدی دست یافته ایم، بعد از این هم برای مصارف صل


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیشنهاد نایب رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس نهم به تیم مذاکره کننده ایرانی

پیشنهاد نایب رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس نهم به تیم مذاکره کننده ایرانی