مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 8 اسفند 1400 ساعت 10:572022-02-27بين الملل

بحران اوکراین بر مذاکرات وین تأثیر منفی دارد؟


درصورت قطع رابطه روسیه با اروپا و آمریکا، توافق ها در وین زیرسؤال می رود؟ فؤاد ایزدی کارشناس مسائل بین الملل پاسخ می دهد.

-   به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه دیگر رسانه های خبرگزاری فارس، هشتمین دور از مذاکرات برای لغو تحریم های ظالمانه علیه کشورمان در وین درحالی همچنان ادامه دارد که بحران در اوکراین به اوج خود رسیده و به نظر می رسد همه تحولات جهانی را تحت الشعاع خود قرار داده است.

درچنین شرایطی برخی کارشناسان معتقدند احتمال تأثیرگذاری این بحران بر روند گفت وگوها در وین وجود دارد و ممکن است تا حدودی به پیچیده تر شدن رایزنی ها بینجامد؛ تا جایی که برخی حتی از فلج شدن مذاکرات در گام پایانی سخن به میان آوردند.

این در حالی است که اخبار منتشر شده از روند گفت وگوها در وین حکایت از آن دارد که رایزنی ها در قالب های مختلف ادامه دارد و پیشرفت های به دست آمده در سطحی است که احتمال تأثیرگذاری بحران اوکراین بر روند مذاکرات را محدود می کند؛ گزاره ای که مقام های کاخ سفید نیز در روزهای اخیر بر آن تأکید کرده اند.

برهمین اساس هم هست که به نظر می رسد طرف های حاضر در گفت وگوهای هسته ای وین براساس منافع خود همچنان به رایزنی های دیپلماتیک در وین ادامه می دهند و قصد ندارند تحت تأثیر بحران اوکراین، پیشرفت های به دست آمده در مذاکرات را نادیده بگیرند؛ موضوعی که فؤاد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بحران اوکراین بر مذاکرات وین تأثیر منفی دارد؟

بحران اوکراین بر مذاکرات وین تأثیر منفی دارد؟