مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 8 اسفند 1400 ساعت 11:022022-02-27سياسي

منطقه مشترک اقتصادی با اقلیم کردستان عراق در کردستان احداث می شود


یکی از برنامه هایی که به دولت ارایه کردم توسعه ارتباط مرزی و دیپلماسی اقتصادی است و در همین راستا ایجاد منطقه مشترک اقتصادی بین کردستان و اقلیم کردستان عراق مورد توجه قرار گرفت و این ایده فردا با حضور نمایندگان دو کشور در مریوان رسیدگی خواهد شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از سنندج، اسماعیل زارعی کوشا صبح امروز در هفتمین جلسه شورای اداری استان کردستان که با حضور سعید محمد دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه صنعتی در سالن پیامبر اعظم استانداری برگزار شد اظهار کرد: امروز روز بزرگی برای استان کردستان است و مجموعه تلاش هایی که در دوره های مختلف انجام گرفته، با آغاز اجرای منطقه آزاد بانه و مریوان به بار نشست.

وی تصریح کرد: از بیش از 80 منطقه آزاد و ویژه در کشور، 7 منطقه آزاد تصویب شد و بدون هیچ تعصب کردستانی بودن معتقدم یکی از استان هایی که از جهت توجیه دارای بهترین موقعیت و شرایط بود منطقه آزاد بانه و مریوان بود چرا که تا امروز قریب 7 میلیارد دلار مبادلات تجاری فقط در مرز باشماق در این شرایط تحریم رقم خورده است.

استاندار کردستان اظهار کرد: ایجاد منطقه آزاد علاوه بر اینکه بر ظرفیت های استان می افزاید یک فرصت و ظرفیتی برای توسعه کل کشور خواهد بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

منطقه مشترک اقتصادی با اقلیم کردستان عراق در کردستان احداث می شود

منطقه مشترک اقتصادی با اقلیم کردستان عراق در کردستان احداث می شود