مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 8 اسفند 1400 ساعت 11:172022-02-27اقتصادي

96 درصد اهدا کنندگان خون در چهارمحال و بختیاری مردان هستند


مدیر کل انتقال خون چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه تصور غلط در خصوص اهدای خون توسط بانوان در استان وجود دارد، گفت: 96 درصد اهدا کنندگان خون در استان مردان هستند.

- با اشاره به اینکه چهار درصد از اهدا کنندگان خون در چهارمحال و بختیاری بانوان هستند، اظهار کرد: از این میزان تنها یک درصد اهدا کننده مستمر هستند.

وی با بیان اینکه نگاه غلطی در خصوص اهدای خون بانوان در جامعه شکل گرفته است، عنوان کرد: بانوان در طول سال می توانند سه مرتبه اهدای خون داشته باشند.

مدیر کل انتقال خون چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه 96 درصد از اهدا کنندگان خون در استان آقایان هستند، تصریح کرد: از ابتدای امسال تا کنون ماهانه دو مرتبه تیم سیار انتقال خون به مناطق مختلف استان اعزام شده است.

هاشمی با بیان اینکه اعزام تیم سایر و خون گیری سیار دارای شرایط خاص است، گفت: قبل از اعزام تیم به مناطق مختلف، کلیه شرایط و استانداردها بررسی می شود.

وی ذخیره خونی چهارمحال و بختیاری را شش روز عنوان کرد و افزود: زمان استاندارد ذخیره خونی هفت روز است.

رعایت کامل پروتکل های بهداشتی در مراکز انتقال خون چهارمحال و بختیاری مدیر کل انتقال خون چهارمحال و بختیاری به ساعات فعالیت مراکز انتقال خون استان اشاره کرد و ادامه داد: مرکز شهرکرد شنبه تا چهارشنبه از ساعت هشت صبح تا 18


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

96 درصد اهدا کنندگان خون در چهارمحال و بختیاری مردان هستند

96 درصد اهدا کنندگان خون در چهارمحال و بختیاری مردان هستند