مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 8 اسفند 1400 ساعت 11:422022-02-27اقتصادي

جایگاه 31 اردبیل در فضای کسب و کار


استاد اقتصاد دانشگاه های اردبیل گفت: استان اردبیل در بین 31 استان کشور در آخرین ارزیابی بهبود مستمر فضای کسب و کار جایگاه 31 را به دست آورده است.

- محمد حسن زاده در نشست با کارآفرینان، سرمایه گذاران و فعالان بخش خصوصی و در بررسی آخرین وضعیت محیط کسب و کار در کشور و استان اردبیل اظهار کرد: ایران در بین 190 کشور دنیا در بهبود فضای کسب و کار جایگاه 127 را به دست آورده که هم ردیف با کشورهای آفریقایی و جنگ زده دنیاست.

وی تصریح کرد: در پایش محیط کسب و کار که به صورت فصلی توسط اتاق بازرگانی انجام می شود، بر مبنای 28 مؤلفه پیمایشی و 44 مؤلفه آماری استان اردبیل در بین 31 استان کشور در جایگاه آخر قرار گرفته که این نشان می دهد ما در این استان فضای کسب و کار نامطلوب و نامناسبی را داریم.

استاد اقتصاد دانشگاه های اردبیل گفت: عوامل مؤثر در این شرایط نامطلوب به صورت کامل و شفاف بیان شده که از جمله این عوامل می توان به رویه نامناسب ممیزی دریافت مالیات، فقدان شفافیت آمار در فعالیت های اقتصادی، ضعف زیرساخت حمل و نقل و ضعف نظام توزیع را در عرصه فروش محصولات بیان کرد.

حسن زاده افزود: در 5 شاخص بررسی شده محیط کسب و کار استان اردبیل با بیشترین چالش و نگرانی روبه روست که در این بین بروکراسی زاید اداری، نبود شفافیت قوانین، بی ثباتی در برنامه ریزی اقتصادی و صن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جایگاه 31 اردبیل در فضای کسب و کار

جایگاه 31 اردبیل در فضای کسب و کار