مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 8 اسفند 1400 ساعت 19:172022-02-27اقتصادي

مبادله تجاری 7 میلیارد دلاری از مرز رسمی باشماق مریوان


از ابتدای سال جاری تاکنون حدود 7 میلیارد دلار مبادله تجاری از مرز رسمی باشماق مریوان صورت گرفته است و این نشان دهنده ظرفیت بزرگ اقتصادی استان کردستان است.

- ، اسماعیل زارعی کوشا روز یکشنبه در جلسه شورای اداری استان اظهار کرد: امروز روز بزرگی برای مردم کردستان است و پس از سال ها پیگیری مسئولان استانی در چند سال اخیر شاهد تحقق منطقه آزاد بانه و مریوان هستیم.

وی افزود: تا امروز نزدیک به 7 میلیارد دلار مبادله تجاری داشتیم و آن هم فقط در باشماق و این نشان دهنده ظرفیت بزرگ تجاری در کردستان است.

استاندار کردستان تصریح کرد: ایجاد منطقه آزاد علاوه بر اینکه بر ظرفیت های این استان می افزاید و زمینه ساز اشتغال و تولید بیشتر در این استان می شود بلکه موجب تسریع در روند توسعه کل کشور می شود.

زارعی کوشا افزود: یکی از پیشنهادات ما برای ایجاد منطقه آزاد مشترک با اقلیم کردستان است و فردا در جلسه ای که در مرز باشماق خواهیم داشت با مهمانان استان سلیمانیه عراق مطرح خواهیم کرد و موضوع را عملیاتی را خواهیم کرد.

وی خاطرنشان کرد: دولت برای رشد اقتصادی و بهبود معیشت مردم عزم جدی دارد و امیدواریم بتوانیم ظرفیت های توسعه استان را فعال کنیم.

استاندار کردستان تصریح کرد: در این مدت شاهد اتفاقات خوبی در کردستان بودیم و تلاش می کنیم که قدرت چانه زنی استان


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مبادله تجاری 7 میلیارد دلاری از مرز رسمی باشماق مریوان

مبادله تجاری 7 میلیارد دلاری از مرز رسمی باشماق مریوان