مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 8 اسفند 1400 ساعت 19:222022-02-27سياسي

مردهای بُزدل، قتل های ناموسی


خشونت ها و نابسامانی هایی که در جهان اتفاق می افتند را من به تعصب و ناآگاهی و سوء استفاده از دیدگاه های انسان ها ربط می دهم، نه به دین ولو به مثابه بازتابی ذهنی از کنش مادی آن ها.

- عصرایران؛ قاسم منصور آل کثیر - قتل دختر 17 ساله در اهواز توسط همسرش افکار عمومی میلیون ها انسان را برای چند روز درگیر کرده بود.

در این بین اظهارات و تحلیل های متفاوتی منتشر شد اما بخش چشم گیری از روشنفکران و فعالان اجتماعی در اهواز یکی از مسائل اساسی را در سبک زندگی یا بافت سنتی جوامع و نفوذِ امر سنت و تفکرات قبیله ای را یکی از دلایل رخداد چنین اتفاقاتی دانستند.

دکتر ناصر فکوهی استاد دانشگاه تهران و مدیر موسسه انسان شناسی و فرهنگ بر این باور است که در این مورد خاص، ما با آسیب هایی چون کودک همسری، ازدواج هم خون، خشونت خانوادگی و زن ستیزی روبرو هستیم که همه آنها ریشه ای عمیق در جامعه ایران و حتی می توان گفت ریشه های تاریخی دارند.

ازدواج های زودهنگام و درون خانواده است که رسومی هستند باستانی که ادیان ابراهیمی اغلب تلاش کردند آن ها را محدود کنند نه اینکه به وجودشان بیاورند.

در سنت ها هم بنا بر مورد، به دلایل تاریخی و تربیتی و میزان توسعه، ما در بخش هایی ازسرزمینمان با اشکال متفاوت و درجه های مختلف آن ها روبرو هستیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مردهای بُزدل، قتل های ناموسی

مردهای بُزدل، قتل های ناموسی