مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 8 اسفند 1400 ساعت 22:172022-02-27سياسي

سیاست آمریکا و خالی کردن پشت هم پیمانان/ از اعتماد اوکراین به غرب عبرت بگیریم


یک تحلیلگر مسائل سیاسی غرب آسیا سیاست آمریکا را خالی کردن پشت هم پیمانان دانست و گفت: ایران، یمن و محور مقاومت به خدا اتکا کردند و پیروز شدند، - ایسنا/لرستان یک تحلیلگر مسائل سیاسی غرب آسیا سیاست آمریکا را خالی کردن پشت هم پیمانان دانست و گفت: ایران، یمن و محور مقاومت به خدا اتکا کردند و پیروز شدند، اما اوکراین به کدخدا اعتماد کرد و باخت و باید از این قضیه عبرت بگیریم.

امیر علی حیدر امیری در گفت وگو با ایسنا، با طرح این سؤال که ریشه اختلاف روسیه با ناتو و اوکراین در کجاست، اظهار کرد: در بحبوبه فروپاشی شوروی در سال 1370 شمسی، ناتو به گورباچف تعهد داد به حوزه شرق و مشخصاً وارد حوزه نفوذ سنتی شوروی نشود.

وی با اشاره به اینکه غرب به تعهدات خود با شوروی عمل نکرد، اضافه کرد: خیلی از کشورهای 15گانه عضو پیمان ورشو که هم پیمان شوروی بودند مثل لهستان، اسلونی، اسلواکی، آلبانی و کرواسی را به عضویت ناتو درآورد.

این افسر ارشد جنگ نرم با بیان اینکه گرجستان عضو ناظر ناتو است و ناتو تصمیم دارد که اوکراین را به عضویت ناتو دربیاورد، اضافه کرد: پوتین نمی تواند عهدشکنی ناتو را برتابد و اینجا ناتو هم مرز روسیه می شود.

این مدرس حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه غربی ها پوتین را خطرناک می دانند و اعتقاد دارند که پوتین به دنبال احیای روسیه جدید با قدرت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سیاست آمریکا و خالی کردن پشت هم پیمانان/ از اعتماد اوکراین به غرب عبرت بگیریم

سیاست آمریکا و خالی کردن پشت هم پیمانان/ از اعتماد اوکراین به غرب عبرت بگیریم