مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 9 اسفند 1400 ساعت 16:522022-02-28بين الملل

اقلیم کردستان در تقویت امنیت مرزهای مشترک همکاری بیشتری داشته باشد


سرکنسول ایران در اقلیم کردستان عراق گفت: از اقلیم کردستان عراق انتظار داریم در امنیت بخشی بیشتر و انسداد مرزهای مشترک همکاری بیشتری داشته باشند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از مریوان شوشتری سرکنسول ایران در سلیمانیه عراق عصر امروز در نشست مشترک مسوولان ایران و اقلیم در کردستان اظهار کرد: قطعا روابط ما بیش از ان چیز که الان وجود دارد ظرفیت برای توسعه دارد و قطعا پروژه منطقه آزاد بانه و مریوان و منطقه ویژه اقتصادی را فراهم خواهد کرد.

وی گفت: صحبت ایجاد شهرک صنعتی مشترک از اسناد همکاری دو طرف ایران و اقلیم از گذشته بوده و جای خوشبختی است که نخست وزیر اقلیم کردستان در نامه ای به سازمان سرمایه گذاری اقلیم موافقت خود برای ایجاد منطقه مشترک با ایران اعلام کرده است.

وی خاطرنشان کرد: ایجاد شهرک مشترک در تفاهم نامه های قبلی بوده و امیدواریم موضوع یاداشت تفاهم برای منطقه اقتصادی مشترک را امضا کنیم.

سرکنسولگری ایران در سلیمانیه عراق عنوان کرد: ایران آمادگی هر نوع همکاری و مساعدت برای ایجاد منطقه مشترک اقتصادی را دارد و امیدواریم این طرح در کوتاه ترین زمان ممکن جلو برود.

وی اضافه کرد: ظرفیت های فراوانی در منطقه آزاد تجاری و در هر دو طرف ایران و عراق داریم که این ظرفیت ها در حوزه های مختلف اجتماعی فرهنگی و اقتصادی می توان به آن اشاره ک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اقلیم کردستان در تقویت امنیت مرزهای مشترک همکاری بیشتری داشته باشد

اقلیم کردستان در تقویت امنیت مرزهای مشترک همکاری بیشتری داشته باشد