مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 10 اسفند 1400 ساعت 14:072022-03-01اقتصادي

گارد بسته فعالان اقتصادی نسبت به استفاده از رمز ارزها در تجارت


رییس کمیسیون اقتصاد نوآوری و تحول دیجیتال اتاق تهران عنوان کرد: تا زمانی که سازوکار استفاده از رمزارزها تکمیل نشود، نمی توان انتظار رشد قابل ملاحظه کاربرد رمزارزها در تجارت خارجی داشت.

- به نقل از اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران، رییس سازمان توسعه تجارت در هفته های گذشته، از ورود رمزارزها به حوزه تجارت خارجی خبر داد و هدف از به کارگیری این ابزار را مدیریت تجارت بین المللی و دور زدن تحریم ها عنوان کرد.

علیرضا پیمان پاک همچنین اعلام کرد که سامانه های مبتنی بر بلاکچین مورد تأیید وزارت صمت و بانک مرکزی قرار گرفته و سازوکارهای استفاده از این ابزار به زودی ابلاغ می شود.

به رغم آنکه حدود دو ماه از اعلام این خبر می گذرد، این سازوکارها هنوز تبیین نشده و مشخص نیست که سازمان توسعه تجارت در پیشبرد این هدف خود با چه موانعی مواجه شده است.

البته شاید مهم تر از آنکه استفاده از رمزارزها چه زمانی برای واردات کالا اجرایی خواهد شد، این است که فعالان اقتصادی چه نگرشی به بهره گیری از این ابزار دارند.

فرزین فردیس رییس کمیسیون اقتصاد نوآوری و تحول دیجیتال اتاق تهران بر این عقیده است که تا زمانی که سیکل و چرخه استفاده از رمزارزها تکمیل نشود، نمی توان انتظار داشت که رشد قابل ملاحظه ای در استفاده از رمزارزها در حوزه واردات و صادرا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گارد بسته فعالان اقتصادی نسبت به استفاده از رمز ارزها در تجارت

گارد بسته فعالان اقتصادی نسبت به استفاده از رمز ارزها در تجارت